יום רביעי, 19 בדצמבר 2012

סוד הטחינה: מתכון מנצח לעוגיות ממכרות

שנים שאני רוקחת במטבחנו הסטודנטיאלי עוגיות. לעתים הן קשות, לרוב לא מספיק מתוקות ופעם בכמה ניסיונות כושלים יוצאת לי הברקה. המתכונת תמיד זהה: אני נתקפת חשק לאפות, בוחנת באינטרנט מתכונים, מחליטה על עוגיות, ואז מגלה שהמזווה שלנו דל ועצוב. אך ברגע החשק דבר לא עוצר אותי ולבסוף אני ממציאה מהראש משהו שמרגיש לי (שאולי) יעבוד.

אז הפעם יצא לי מתכון שווה שיתוף, כאשר יש לי חמישה עדים שיעידו על כך בפה מלא פירורים, ושני מגשים חמימים שנותרו מיותמים מכל העוגיות שנחו עליהם.

למתכון:

כוס וחצי קמח
כפית שטוחה של אבקת אפייה
שקית סוכר וניל
4\3 כוס סוכר לבן
4\3 כוס טחינה איכותית 
4\1 כוס שמן קנולה
4\1 כפית מלח
4\1 כפית קינמון (אצלי אין דבר כזה איכס קינמון. אם אצלכם יש, אז וותרו (לצערי) על המרכיב הפלאי הזה)
2 כפות תרכיז סיידר תפוחים (אני חושדת שבמרכיב זה טמון סוד הקסם)
אופציה פיקנטית - להוסיף קמצוץ של אגוז מוסקט

אוספים את כל החומרים בקערה, יבשים קודם, בוחשים בכף עץ וקורצים מהתערובת האחידה כדורים קטנטנים (בגודל של אגוז מלך). כל כדור מועכים בשתי אצבעות ומסדרים בשורות צפופות (העוגיות לא מתפשטות) על תבנית עם נייר אפייה.

אופים בחום בינוני, ניתן להוציא את העוגיות כאשר רק השוליים משחימים והן לבנבנות במרכז(ולוקחים בחשבון שהן יותר רכות ועל כן מועדות להתפוררות), או כאשר כל העוגייה מקבלת צבע אחיד של חום בהיר (בינינו עדיף).

הימנעו מאפייה ארוכה מדי, מדובר על עשר דקות במקרה של תנור מקרטע.

וזהו.
ככה פשוט ככה טעים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה